Jag lever


Jag ber som vanligt om ursäkt för dålig uppdatering. Om det nu skulle vara så att folk läser denna blogg dvs. :)

Har hunnit bli vår nu ,eller iallfall vad det känns som. Har börjat med att jogga utomhus,vilket känns 100 gånger mer befriande än ett jäkla löpband!. Skolan går som en dans,men snart är det slut,närmare bestämt 28 maj. Men det har varit en fantastiskt rolig och intressant vårtermin med föreläsningar från bland annat NI (nationella insatsstyrkan),Utredare(Malexandermorden),Span,Gatulangningsgruppen och många fler intressanta personer.Närmaste tiden ska vi medverka som figuranter eller statister på katastrofdagar med räddningstjänsten,sedan ska vi på "överlevnads"-helg i smålandskogarna ( tack gode gud att vi inte behövde göra det i feburari/mars!),sen kommer säpo på besök och sedan ska vi besöka Sveriges framsida Göteborg och hälsa på hos Kustbevakningen,sjöpolisen och rytteriet. Sen ska vi avslutningsvis till Polen och besöka ett barnhem,fängelse,polisutbildning och ett koncentrationsläger. Möjligtvis att vi åker till Kaliningrad också! (Ryssland). Känns lite dystert och mörkt , men verkligen fascinerande!.

Vi kommer säkert att hinna med fler saker än det jag räknat upp. Vi har väldigt fantasirika lärare på skolan , som är så spontana och öppna för det mesta!.

Nu har polisrekryteringen rullat igång. Jag har skickat iväg min ansökan och kommer nu få ett svar angående svenska prov ,som är den första elimineringen ,om jag klarar den går jag vidare till Intervju. Nog pratat om Polisen.

Nu ser jag framemot en toppenvår med härliga kvällar i goda vänners sällskap och roliga upptåg! .Måste ju också skriva att jag ser mycket framemot att Gabbi (typ enda läsaren på min blogg ;) ) ska flytta hit! LOVELY!

Nej nu ska jag börja uppdatera mer här , jag lovar!

varma kramar Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0